сряда, 29 юли 2009 г.

27.07.2009

Реших да си продам колата на части. За някои от вас това не е новина.
Следващата стъпка беше да я бракувам в КАТ. Отидох в КАТ, след като платих пътния данък за 4 години (слава богу само 65лв). Много е ефтино да имаш стара кола. Колкото по стара и с малко конски сили толкова по малко данък. Абсурдно. На хондата данъка е 175 лева. На година. Невероятно но факт. На Милен купето му струва още по скъпо, но той все още не знае колко а и каза, че не му пука. :)

В КАТ обаче ми поискаха бележката за платения данък - значи все още нямат обединена система за да видят платил ли съм си данъка на колата или не. Мина всичко бързо и безпроблемно, метнах се на колата да си ходя и изведнъж ми светна - щом в КАТ не знаят дали съм си платил данъка, в данъчното няма да знаят че съм си бракувал колата и ще продължат да ми искат данък. Газ до данъчното. Обедна почивка. 20 минути чакане. 5 минути от работното време минава, вратата все още е заключена. 10 минути. Изнервям се.
Излиза главната нещо си и ме поглежда. По зъбите и има следи от зелеви сърми.
(Тя) Ти за какво си?
(Аз): Ами за да спрете да ми начислявате данък на колата която бракувах току-що.
(Тя): Трябва ми договора за покупко продажба.
(Аз): Не не ви трябва договор защото колата практически не съществува като движещо превозно средство. В момента е само купчина желязо мога да ида да я дам за скраб във всеки един момент. Ето ви талона на колата.
(Тя): (Сумтене) Добре, трявба да направим копие от талона.
Подавам и го.
(Тя): (вика) - не, вие трвябва да направите копие на талона.
(Аз): Къде ви е ксерокса?
(Тя): Нямаме.
Мълчание...
Три преки по надолу намерих.
Връщам се и влизам във стаята.
7 души и маса два метра дълга (поне). Изобилие от сиренца, и манджички. Явно обяда ще е дълъг. Понеже устата и беше пълна ми посочи с ръка в дясно. Отместих поглед и видях едно единствено незабележимо гише и зад него едно незабележимо момиче.
Единствения любезен човек в тази стая.
Конфузно накрая ми подаде листче, сякаш изрязано от вестникарска хартия (имаха многотакива, предварително подготвени), с думите:
- Тя нашата система понеже е стара, може догодина да ви излезе пак данък на колата... Ама вие си пазете това листче и елате с него ако се случи.
Този 'документ', можех да си го напиша и у нас. Няма подпис, печат. Написан е на обикновенна хартия с обикновенн химикал.
Прибрах го прилежно.

2 коментара: